Over Ravelin

Ravelin is dé specialist op het gebied van document- en assetmanagement voor de (petro)chemie en maakindustrie.

Onze missie

Ravelin houdt van technische uitdagingen en gelooft in de eindeloze mogelijkheden van IT. Wij willen op het hoogste niveau leveren. Daarom kiezen wij voor de petro(chemie) en maakindustrie. Wij willen bedrijven helpen om op basis van de juiste informatie gefundeerde keuzes te maken, zodat zij optimale waarde kunnen halen uit hun assets.

Visie

Door bedrijven en de sector waarin ze opereren echt te leren kennen, kunnen wij als partner opereren. Met onze kennis van het vakgebied en de mogelijkheden van IT zijn wij in staat om bedrijven de beste oplossingen bieden. Elkaar leren kennen kost tijd, daarom gaan wij voor langdurige samenwerking. We’re in it for the long haul!

Ontstaan

Ravelin is opgericht door Herm Grievink, ingenieur Civiele Techniek. Vanaf het begin van zijn carrière houdt hij zich bezig met IT en werkt hij voor diverse grote internationale bedrijven. Hij wordt o.a. manager van een van de eerste CAD-teams (Computer Aided Design) in Nederland. 

In 1992 zet hij Ravelin op. Akzo Nobel wordt een van de eerste klanten. Andere grote spelers uit de industrie volgen al snel. Hierdoor specialiseert Ravelin zich steeds meer in IT-oplossingen voor de industriële sector en specifiek document- en assetmanagement voor de (petro)chemie en maakindustrie.

Inmiddels hebben we meer dan 25 jaar ervaring in dit vakgebied en een groot aantal klanten met wie we langdurig samenwerken. 

Wat betekent ‘Ravelin‘?

‘Ravelin’ is het Engelse woord voor ravelijn. Een (meestal) vijfhoekig eilandje in de gracht van oude vestingsteden. Ons logo is op deze vorm gebaseerd. Ze dienden als extra verdediging van de daadwerkelijke vesting die erachter ligt. In noodsituaties werden deze eilandjes bemand om zo extra rugdekking te geven op de zwakke plekken.

Deze mannen verdedigden de stad door vooraan te gaan staan en zich niet achter de muren te verschuilen. Als Ravelin zien wij onszelf een beetje als deze soldaten. Mannen namens de stad, geen tijdelijke huurlingen. 

We willen organisaties versterken. Dit doen we door onze klanten echt te leren kennen en onderdeel te worden van het bedrijf. Zo worden uw belangen onze belangen. Wij zetten ons in voor onze klanten alsof het om ons eigen bedrijf gaat. Daarbij gaan we graag een langdurige relatie aan, zodat u in geval van ‘nood’ altijd op ons terug kunt vallen.